Şarkıcı Sinan Akçıl, Ekşi Sözlük katılımcı yazar sitesi ile mahkemelik oldu. Şarkıcı, hakkındaki hakaret içeren paylaşımların artması üzerine rahatsızlık duydu ve mahkemeye başvurdu.
Şarkıcı Sinan Akçıl, önceki günlerde İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’na başvurdu. Ekşi Sözlük katılımcı yazar sitesi hakkında birden çok şikayette bulunarak dilekçe verdi. Şarkıcı dilekçesinde Ekşi Sözlük sitesinde kendisi hakkında çok fazla hakaret içerikli yazı olduğunu ifade etti.
Sinan Akçıl, şikayet dilekçesinde kendisi hakkında yapılan yorumlarda, kullanıcıların acımasız hakaretleri nedeniyle manevi anlamda zarara uğradığını ileri sürdü. Bu durumun psikolojisini bozduğunu belirten Akçıl, kendisine hakaret eden kullanıcıların tespit edilerek cezalandırılmalarını istedi. Bunun üzerine savcılık soruşturma başlattı.
Sinan Akçıl 20 Mayıs 1982 yılında Leeuwarden, Hollanda’da doğdu. Türk besteci, müzisyen, söz yazarı ve şarkıcı.
Biyografi
Müzik adamı Saim Akçıl’ın oğlu ve piyanist İdil Akçıl’ın kardeşidir. Müziğe çok küçük yaşlarda başlamış, yaşının küçük olmasına rağmen yaptığı bestelerle beğeni kazanmıştır. Akçıl, şimdiye kadar başta İzel olmak üzere Enbe Orkestrası, Ferhat Göçer, Candan Erçetin, Yaşar, Zeynep Casalini, Mustafa Sandal, Gülben Ergen, Ebru Gündeş, Kutsi, Petek Dinçöz, Aygün Kazımova gibi isimlerle çalışmıştır. Hadise’nin Mayıs ayında yapılan 2009 Eurovision Şarkı Yarışması’nda Türkiye’yi temsil edip dördüncü olduğu Düm Tek Tek şarkısına imza atmıştır. Ayrıca, pop şarkıcısı Hande Yener’in 1 Nisan 2010 tarihinde çıkardığı Hande’ye Neler Oluyor? albümündeki söz ve müzikler Sinan Akçıl’a aittir. Hande Yener’in 13 Eylül 2010’da çıkarmış olduğu Hande’yle Yaz Bitmez albümündeki 10 remix ve “Uzaylı” adlı şarkının söz ve düzenlemeleri de Sinan Akçıl imzalıdır. Sinan Akçıl Hande Yener’in Eylül 2011’de çıkarmış olduğu Teşekkürler adlı albümündeki şarkıların söz yazarlığını ve bestelerini yaptı.
Eleştiriler
İlk albümü Kalp Sesi’ni çıkardığında şarkı söylemesi ve canlı performansı eleştirilmiştir.
Radyo 99 Genel yayın yönetmeni Sema Eryiğit: “Şarkıları radyolarda ve mekanlarda çok çaldı. Ama canlı performansı hayal kırıklığıydı. Belki sadece besteci olarak devam etse, bu kadar hayranı olmaz ama müzik dünyasında daha fazla saygınlığı olurdu.”
Akşam gazetesinin Pazar ekinde müzik yazarı olan Atilla Aydoğdu: “Yaz başlarken yaptığı şarkıları hiçbir zaman kendisi seslendirmesin istemiştim. İnsanın her istediği ne yazık ki gerçekleşmiyor.”
Sinan Akçıl bu eleştirilere bir röportajda şu şekilde cevap vermiş. “Keşke müzisyen, besteci olarak kalsaydı, şarkı söylemeseydi şeklindeki eleştiriler peki?” “Yüz kişiden iki kişi söylüyor bunu! Onlar da herhalde geri planda kalmış insanlar. Yüzde 98’lik kısım o kadar sevgi gösterdi ve güzel tepkilerle karşıladı ki albümü; eleştirileri duymadım bile. Bir de; olumsuz eleştiri mutlaka olacaktır, olmalıdır. Beni eleştirmeleri hoşuma gidiyor, eleştirilerin dozunu artırsınlar lütfen!”
Leman Sam ise Akçıl’ı eleştirerek şöyle demiştir. “Burak Kut gibi güzel sesler varken, Sinan Akçıl’ı kim neden dinler anlamadım.”
Naim Dilmener: “Sinan Akçıl’ın sesi bir facia. Bu memleketin vokal tarihinde ciddi bir dip noktası. Böylesini görmedik. O magazin programlarında biliyorsunuz işte falancanın çıplak sesi diye haber yaparlardı ya, Banu Alkan’lar, Seray Sever’ler bile bu kadar kötü değildi. Keşke hiç söylemeseydi. Müzisyenliğine gelince de süper bir müzisyen değil Akçıl. Öyle muhteşem şeyler yaratmamıştır. Ama yine de iyidir o konuda, kötü değildir. Fakat sesi çok kötüymüş.”
Tolga Akyıldız: “Sinan’ın hiç sesi yok, hiç yok gerçekten. Yazık. İyi de bir müzik adamı olduğunu düşünüyorum. Müzisyen bir aileden geliyor. Ben olsam beste ve aranjman yapmaya devam ederdim.”