İmza attığı RPG oyunları ile gönülleri kazanan Obsidian Games'in yeni oyunu Avowed çıkışı sonrası birçok kesimce eleştirildi. Oyuna şans verenlerin bir kısmı çok memnun kalırken, bir kısmı ise eleştiri yağmuruna tuttu. Bu durum oyuna şans vermek isteyen oyuncular tarafından kafalarda soru işaretleri oluşturdu. Sizler kesenizin ağzını açmadan önce bizler bir inceleyelim istedik. İşte enine boyuna Avowed...
Geliştirici Obsidian Entertainment tarafından geliştirilen Avowed, bildiğimiz ve sevdiğimiz geleneksel aksiyon RPG'ye bir geri dönüş sunuyor. Geliştiricinin bir diğer oyunu Pillars of Eternity'nin fantastik evreninde geçen Avowed, öldürülen her bir düşmanı cesetleri soğumaya başlamadan yağmalamak gibi en sevilen RPG klişeleriyle dolu bir oyun olarak bizleri karşılıyor.
Parlak yeni teçhizatları almak için iskeletlerle savaşmak ve vahşi kertenkele halkına ölümcül büyüler fırlatmak yenilikçi bir mekanik olmasa da Avowed bu durumu sıkıcılıktan bir tık öteye götürebilmiş gibi görünüyor.
Aslında buna biraz da "geçmişin gücünü kullanmak" diyebiliriz. Avowed, geliştirici Bethesda Studios'un efsaneleşmiş The Elder Scrolls: Skyrim oyunundan ve BioWare'in Dragon Age serisinden o kadar çok şey alıyor ki, sonunda kendine özgü çok az fikri olan, genel olarak şaşırtıcı olmayan bir macera haline geliyor.
Karakterinize büyülü güçlerle donatılmış istediğinizi yapmak için düpedüz, sorumsuz miktarda yetki veriliyor ve "Dreamscourge" adlı gizemli bir delilik salgınına son vermek için The Living Lands'in vahşi kıtasına gönderiliyorsunuz.
Ayrıca sokakta sizden kişisel sorunları konusunda yardım isteyen herhangi birine yardım etmek için bolca vakit bulacaksınız. Günlerinizi ganimet ve XP arayışı içinde harap olmuş ama güzel mağaralarda, kanalizasyonlarda ve unutulmuş yerlerde dolaşarak geçireceksiniz.
Kılıç, yay ve büyülerle canavarları ve işe yaramazları avlamak için her fırsatı değerlendireceksiniz. Evet, bu temelde son birkaç on yıldan kalma her batı yapımı RPG'nin öncülüdür, ancak bunun nedeni güvenilir bir şekilde çalışan bir formül olmasıdır. Avowed bunun hemen hemen her yönünü oldukça iyi bir şekilde yerine getiriyor.
Avowed'in içine daldığınızda birinci şahıs bakış açısı ile ilk olarak Elder Scrolls tarzı açık dünya RPG'si izlenimi verecektir. Aslında haksız sayılmazsınız. Bir bakıma öyle ancak aynı zamanda bundan biraz farklı da diyebiliriz. İlk göreceğiniz şey haritanın Elder Scrolls oyunlarına göre daha küçük olması olacak.
Her nesnenin hareket ettirilebilir olması veya benzeri çılgın bir dünya sürekliliği de yok ve The Living Lands'in ortamı, tamamen 'Open World' (Açık Dünya) değil, böyle bir beklenti içindeyseniz biraz üzüleceğinizi belirtmek gerekiyor. Obsidian bunun yerine büyük bölgelere ayrılan bir harita sistemi tercih etmiş gibi görünüyor. İşin en can sıkıcı kısmı ise bulunduğunuz büyük bölgedeki ana görevlerinizi tamamlamadan bir sonraki bölgeye geçemiyorsunuz. Fakat yüreğinize biraz su serpmek adına şunu da ekleyelim; Bir önceki bölgeye geri dönebiliyorsunuz.
Yaşayan ve temiz bir havayı içine çekme isteği oluşturan bir dünya inşası ile Avowed, Obsidian'ın RPG'lerine ilk başta neden değer verdiğimizi hatırlatıyor. Bununla birlikte, tür üzerinde unutulmaz bir iz bırakmasa bile, kaotik savaş, seviye atlama sistemleri ve oynamak istediğiniz karakter türü oyunu heyecanlı kılıyor.
Avowed ayrıca türdeki güvenilir olmayan emsallerine kıyasla teknik açıdan şaşırtıcı derecede stabil ve sorunsuz çalışıyor. Öte yandan Avowed'in size daha önce görmediğiniz bir şey göstermesini bekleyerek oyuna girmemenizi tavsiye ediyoruz.
Unutmayın, bu bir Obsidian oyunu! Sonuçları olan bir hikayede yolunu bilen bir stüdyo. Bu adamlar Fallout New Vegas'ı yaptı!